A nézők tapsukkal alig akarták elengedni a színpadról a színészeket az előadás végén. Ez több mint siker: az Abigél meghódította a nyíregyházi közönséget.
A nézők vastapssal jutalmazták az előadást
Fotó: Bánfalvy Stúdió
Nyáron is csúcsra jár a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház, divatos szóval valóságos előadáscunamival szembesülhetnek a nézők. Ennyi darab és egyéb rendezvény még soha nem volt a Rózsakert Szabadtéri Színpadon, amely egy mediterrán csodasziget a szökőkúttal, a rózsákkal és a kamarazenével, a nézőtér és a színpad pedig a Margitszigeti Szabadtéri Színpaddal vetekedik. Mindehhez társulnak még rendezvények a Bencs Villában, a Szindbád szabadtéri pódiumszínpadon, és még csak jóval ezután, augusztus 22-én indul a VIDOR Fesztivál. Kiváló produkciók követik egymást, nemrégiben az Abigél aratott nagy sikert.
Az Abigél két főszereplője: Pásztor Virág és Szőke Zoltán
Fotó: Bánfalvy Stúdió
Az Abigél nagy sikert aratott
Sokakat vonzott a Bánfalvy Stúdió Abigél című előadása: telt ház fogadta a vendégelőadást, amit Szabó Magda sikerkönyve alapján állított színpadra Barnóczky Ákos és Bánfalvy Ági, és bár szinte mindenki látta a belőle készült tévéfilmsorozatot, az előadás mégis mindenkit magával ragadott.
Horváth Csaba invenciózus rendezésének és a hiteles szerepmegformálásoknak köszönhetően kitűnő előadást láthattunk. Feszes dramaturgiával izgalmas és érdeklődést fenntartó jelenetek sorjáztak előttünk, amelyek a Matula nevű vidéki református internátus életét mutatták be, és elsősorban a főszereplő, Vitay Georgina felnőtté válását.
Pásztor Virág nagyszerűen vitte végig a jellemfejlődést, hogyan lesz a dacos és elkényeztetett csitriből felelősséget és a rá mért sorsot vállaló nő a második világháború árnyékában. Azt mutatta meg, hogyan lehet és kell felnőni a háború tüzében. Annak ellenére, hogy óriási térben játszódtak az események, sikerült a meghitt pillanatokat is kitűnően megjeleníteniük, így például az apa és lánya elválásának tragikumát. Szőke Zoltán erős jelenléttel és őszinte játékkal alakította Vitay tábornokot. Kuncz Ferit, Gina nagy szerelmét és egyben legnagyobb árulóját Sándor Péter formálta meg, kiemelkedő volt a padlásjelenet monológja, amikor kimutatja a foga fehérét, hogy számára csak a karriere létezik, már rég feledésbe merült a korábban is számító szerelem. Kőnig latintanárt, azaz Abigélt Hujber Ferenc alakította megjelenítve a szélsőségeket: az esetlen, pipogya pedagógust és a bátran segítő nagybetűs embert. Zsuzsanna diakonisszát Kondákor Zsófi alakította, Dóczy Péter az iskola igazgatóját, Torma Gedeont vitte színre, Horn Mici szerepében Varga Izabellát láthattuk. Érzékenyen és vidáman játszottak a matulás lányok. A jelzésszerű díszlet és a háttérben kivetített kép teljesen elegendőnek bizonyult, engedte, hogy elsősorban a színjátékra koncentráljunk. Nagyszerű mű nagyszerű előadásban. A Rózsakertben a nézők tapsukkal alig akarták elengedni a színpadról a színészeket az előadás végén. Ez több mint siker.
(Forrás: Minya Károly, szon.hu)