Szerepek csöndjében – Horváth Margit a Kult50-ben

Szerepek csöndjében – Horváth Margit a Kult50-ben

Mindenki csak Huginak becézi. Anyaszínházának tartja a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházat, de saját bőrén tapasztalta meg, hogy senki nem lehet próféta a saját hazájában.

Kult50 kategória: Zenés színház
Védnök: Gubik Petra
Elismert teljesítmény: A 9-től 5-ig című előadásban nyújtott alakítás

Horváth Margit színésznő három város színi társulatának volt már huzamosabb ideig tagja. Zalaegerszegen, Békéscsabán és Nyíregyházán, de beugróként, vagy meghívottként föllépett Debrecenben, Pécsett és Szegeden is. Mint mondja, sokat köszönhet a békéscsabai Jókai Színháznak. Amikor belép a teátrum épületébe, mindig erősebben dobog a szíve, sőt még a lélegzete is elakad. S bár Békéscsaba közelében él, valamiért mégsem sikerült gyökeret vernie a város teátrumában. Ugyan sok szép szerepet is eljátszott már ott, mégis Nyíregyházán találta meg azt, amit nem kapott meg Békéscsabától.
A többszörös nívó- és közönségdíjas színésznőt a nyíregyházi teátrumhoz is számtalan emlékezetes szerep fűzi. Tavaly decemberben komoly sikert aratott itt egy ősbemutató, a 9-től 5-ig című Broadway-musical. Az előadást Szente Vajk rendezte, dalait a nyolcszoros Grammy-díjas amerikai énekesnő, színésznő, dalszerző, Dolly Parton írta. A darab egy munkahelyen játszódik, ahol a női beosztottak összefognak kizsákmányoló, hímsoviniszta főnökük ellen, és saját jogaikért küzdenek.
A feminista komédia egyfajta himnusz a nőkről, és Horváth Margit remekül kiaknázza a többre vágyó titkárnő szerepében rejlő lehetőségeket.
Horváth Margit nagyon szereti a zenés színházat. Úgy érzi, a zenés műfajt még mindig nem tartják egyenrangúnak a prózaival. Szerinte akár dallal, akár szöveggel, de mindig, mindkettővel lehet ugyanazt közvetíteni a közönségnek. Ő maga e két világ közt lebegőnek tartja magát. Szerintünk mindkettő őhozzá tartozik. Az olyan színházat szereti, ahol komikum és dráma együttesen van jelen. Abban hisz, hogy görbe tükröt kell mutatni a művészettel. S ebbe beletartozik a vidámság, a fájdalom, a gyötrődés – minden.
Ezért egyfajta kettős szerelemben él: az egyik viszonzott, a másik viszonzatlan maradt. De talán e kettő egysége adja meg az igazi harmóniát.
Akkor lesz teljesen övé a szerep, amikor képes birtokolni még a csöndjét is.
Úgy gondolja, a nagy alakításokhoz nagy szerelmet, nagy fájdalmakat, jólétet és szegénységet, az élmények és érzelmek minél szélsőségesebb skáláját kell megélni. Mert ezek csiszolják egyre értékesebbé a művészt. A színpadon sohasem akar kevesebbet mutatni, mint magát a varázslatot.
Szakmai fejlődésében sohasem az a fontos, milyen sikeres lesz az előadás. Mert mindig maga a szerep a lényeg. Mindtől kapott és kap valamit, amiből tovább építkezhetett. És akkor már jöhet is a színpadi mámor.
A Fidelio idén is összeállította azoknak a művészeknek a névsorát, akik a saját területükön jelentős teljesítményt nyújtottak az előző év folyamán. Sorozatunkban bemutatjuk az Ötvenet.


Forrás: fidelio.hu

Kapcsolódó hírek
A weboldalon sütiket (cookie) használunk a felhasználói élmény javítására.
Az adatvédelemi szabályzatunkat itt találja.