Czibor Zoltán életútját feldolgozó musical indult Komáromból országos turnéra

Czibor Zoltán életútját feldolgozó musical indult Komáromból országos turnéra

Czibor, a rongylábú augusztus 13-án a Rózsakert Szabadtéri Színpadon


 


A Magyarock Dalszínház előadása Vizeli Csaba író és rendező Czibor, a rongylábú című darabja Török Tamás és Mészáros Árpád Zsolt, főszereplésével augusztus 13-án a Rózsakert Szabadtéri Színpadon lesz megtekinthető.


Vendégelőadásunk kapcsán Bodnár Zalán gondolatait elevenítjük fel:


Az ötlet forradalmian újszerűnek hat: musical egy futballista életéről? Ráadásul egy magyar futballistáéról? Hiába kutakodunk a kultúrtörténelemben, nem találunk nemzetközi előfutárokat ebben a műfajban. Tényszerű és fiktív regények, képregények, mesekönyvek, filmek, festmények, szobrok, zeneszámok számtalanszor örökítették már meg nagy labdarúgók emlékét, de zenés színpadi mű tudomásunk szerint sem Peléről, sem Maradonáról, sem valamelyik másik legendás focistáról nem készült még.


2019. augusztus 30-án a komáromi Monostori erődben hivatalos megnyitott Czibor 90 rendezvénysorozat egyik nagy durranása volt, hogy az erőd szabadtéri színpadán musicalt mutattak be a komáromi származású Czibor Zoltánról, az Aranycsapat, a Ferencváros, a Csepel, a Bp. Honvéd, az FC Barcelona vagy az Espanyol 90 éve született iknikus balszélsőjéről.

Bevalljuk őszintén, félelem vegyült kíváncsiságunkba, mielőtt felhangzottak az első dallamok, hiszen egy ilyen kísérlettel könnyedén aknamezőre lehet tévedni. Nem voltunk arról meggyőződve arról sem, hogy a műfaj alkalmas egy futballcsillag történetének elmesélésére, másrészt félő volt, hogy ha a sztori avatatlan kezekbe kerül, egy olyan direktoréba, aki minden igyekezete ellenére sem tudja megérteni az Aranycsapat szövevényes, csodákkal és borzalmakkal teli történetét, akkor a játékos karaktere csak biodíszlet lesz a színpadon, maga a futball pedig egy bármivel könnyen helyettesíthető kellék. Szerencsére ez utóbbi félelmünk teljesen alaptalannak bizonyult, Vizeli Csaba átlátta, így biztos kézzel vezette a történetet, sporttörténeti tévedéseket sem követett el, és ami mindennél fontosabb: tökéletesen érzett rá a drámai ív hajlataira.