Bächer Iván

HÁRMASHANGZAT

(Három egyfelvonásos)

OSZKÁR
EBÉD
NEW YORK-I KASZINÓ

Rendező: MATKÓCSIK ANDRÁS

Bemutató: 1987. január 10.



Szereposztás



Díszlet: BARÁTH ANDRÁS
Jelmez: FÜLEKI ZSUZSA
Dramaturg: OSZTOVITS LEVENTE
Segédrendező: FÜLÖP ANGÉLA


A darab

Ahol monodráma van telefonnal, ott magánynak is kell lennie, és mivel a darab nap-jainkban játszódik, s hőse egy fiatal lány, a magány halmozottan hátrányos helyzetté úgy fokozható, ha mindehhez a szomszéd szobában van egy idős, lehetőleg magate-hetetlen, szenilis néni, az eltartási szerződést kötött felek egyike – a másik természe-tesen hősnőnk – ; ezenkívül esetleg egy csecsemő, akit a fiatal lány egyedül nevel, s hogy teljes legyen a kép, humán értelmiségiként szerzett különmunkákból, fordítá-sokból él.



Galéria




Kritikák


A szöveg e kanavászjellege, a verbálisan fel nem tárt mélységek, komoly lehetőséget kínálnak a darabot eljátszó színésznő számára a hézagok kitöltésére, a mozdulatok, az ismétlődő gesztusok monoton egymásutániságába sűríthető egye-temesebb, általánosabb tartalmak megmutatására egy olyan értelmiségi nő sorsá-ban, akinek nem az önmegvalósítás a mindennapi gondja, hanem, hogy eltartottjai közül sorrendben kit ki után pisiltessen.
Itt tehát nagyon fontosak az akciók, többet mondanak el a szövegnél, Molnár Erika előadásában feltétlenül. De éppen, mert ilyen fontosak ezek a mindennapi begyakor-lottságra utaló, unalomig ismétlődő gesztusok, naturális színpadi megnyilvánulások, rendkívül fontos ezek alkalmazásában a következetesség.


VIDOR Fesztivál 2017

nagyszinpad szoro
kamara szoro

Hírlevél feliratkozás





Joomla Extensions powered by Joobi