Presser – Sztevanovity – Horváth

A PADLÁS

(Musical 2 részben)

Rendező-koreográfus: KRÁMER GYÖRGY

Bemutató: 2003. február 15.



Szereposztás

  • RÁDIÓS, AKI EGYSZERŰEN FANTASZTIKUS: FÁBIÁN GÁBOR
  • SÜNI, FIATAL LÁNY, AKI HEGEDÜLNI TANUL: HORVÁTH MARGIT
  • MAMÓKA, ÖREG NÉNIKE, AKI MINDENT TUD AZ EMBEREKRŐL: ZUBOR ÁGNES
  • BARRABÁS B. BARRABÁS, A GENGSZTER: PETNEHÁZY ATTILA
  • RÉVÉSZ, AKI KÜLSŐLEG AZONOS BARRABÁSSAL: PETNEHÁZY ATTILA
  • HERCEG, FINOMLELKŰ SZELLEM, 560 ÉVES: BÁNHIDI KRISZTIÁN
  • KÖLYÖK, NAÍV SZELLEM, 530 ÉVES: KUTHY PATRÍCIA
  • LÁMPÁS, A TÖRPE ZSÖRTÖLŐDŐ SZELLEM: TÓTH KÁROLY
  • MEGLÖKŐ, ÓRIÁSI SZELLEM: KAMENICZKY LÁSZLÓ
  • TÉMÜLLER, AZELŐTT HÁZMESTER: HETEY LÁSZLÓ
  • DETEKTÍV, AKI MÉG ÖNMAGÁT IS KINYOMOZZA: TÓTH ZOLTÁN LÁSZLÓ
  • ÜTEG, A DETEKTÍV MÁSIK BALKEZE: KOKICS PÉTER
  • ROBINSON, A GÉP: JENEI JUDIT


Díszlet: PASECZKI ZSOLT
Jelmez: VÉBER TÍMEA
Zenei vezető: KAZÁR PÁL
Segédrendező: FÜLÖP ANGÉLA


A darab

AZ ELŐADÁS A „MATÁV SZÍNHÁZI ESTÉK” KERETÉBEN JÖTT LÉTRE.

A padlás
félig mese-félig musical

Fiatal tudós kísérletezik a padláson: távoli, titokzatos bolygók üzeneteit próbálja megfejteni. Hát hova máshova „pottyanna” néhány mesebeli szellem, több évszázados bolyongás után? Elfelejtett mesefigurák, akiket mindig kihagynak a mesékből. A Herceg, aki addig énekelte szerelmes dalait, míg vetélytársa egy csókkal fölébresztette Csipkerózsikát; Lámpás, a nyolcadik törpe; az igazmondó Kölyök; s Meglökő, a bakó, aki ahelyett, hogy a dolgát végezte volna, ártatlanokat mentett. A padlásra várják Révészt, aki elviszi őket oda, ahol rájuk is emlékeznek. Révész megérkezik ugyan, de éppen a Barrabás B. Barrabás nevű gengszter alakjában, s ebből bizony bonyodalmak adódnak…
Kicsiknek és nagyoknak, 9-től 99 éves korig ajánljuk Presser Gábor mára klasszikusnak számító mesemusicaljét, a varázslatos padlás történetét.



Galéria




Kritikák

ÍGÉRETESEKKEL TELI A PADLÁS

Olykor egy cseppnyi tündérmese is elég ahhoz, hogy elégedettebben lélegezzünk a kor kissé torz, agyonsterilizált dizájnmenedzment projektjében, avagy isten hozott a meg nem értett, de jobb sorsra érdemes halhatatlan bohémek világában.

A musical, ami után a szilvásgombóc egyszerű fizikai valója, a lekvár mellett figyelemreméltó humanista filozófiával telítődik, immár Nyíregyházára is elérkezett, köszönhetően a Móricz Zsigmond Színháznak.

Presser Gábor és Sztevanovity Dusán szintén megérdemelt helyet foglalhat el a haza bölcsei között, valahol Bartók Béla és Arany János között. A padlás olyan musical, mely igencsak biztosan áll a tündérmese és a filozófiai tézisek egyébként vékony pallóján. Kedves, életszeretettől duzzadó „bohémopera”, mely a nézőket, de főleg a felnőtteket (bár nem szeretnék egy túlérett színházrajongót sem megbántani) egy zsibbasztó, és mindenképpen tanulságos időutazásra invitálja. Mert lehet olykor felemelőbb érzés, mint a mindennapok francia légiója után egy színház sötétjében nosztalgiázni gondtalan gyermekkorunk felhőtlenségén? A gyermekeknek pedig ott a tündérmese, szimpatikusabbnál szimpatikusabb hősökkel, és a határtalan fantáziálás lehetőségével.

A kiváló ötletekkel megtűzdelt darab önmagában még félsiker, egy ambíciótól, mondanivalótól fűtött karmesteri pálca legyintése, ami csak a megfelelő zenekar támogatásával működhet hatásosan. Ebből a szempontból a színészek kiválóan „muzsikálnak”, betartva „karmesterük” minden apró legyintését. Hetey László Témüllerét minden alkalommal kitörő kacajok kísérik, Horváth Margit hangja vetekszik bármelyik musicalénekesnőjével, és a négy elfelejtett mesefigura kvartettje is kiválóan megállja a helyét. A Herceg érzékeny, mint a mimóza, Lámpás lehetne a második Morgó, Meglökő példázza az ijesztő külsőben rejlő segítőkész belsőt, a Kölyök pedig egy cserfes, imádnivaló csibész. Külön dícséret, hogy mindenki élőben énekel, és bár az elődök lécét magasra teszi a halhatatlanság, az andalító bizsergető érzést kiváltják a nyíregyházi színészek is.

A padlás nagyszerűsége, hogy képes minket kimenteni két órára az élet feszültségekkel zsúfolt hétköznapjaiból, hogy aztán gazdagabban térjünk vissza a realitásba. Színházunk nagyszerűsége pedig abban rejlik, hogy ilyen színművészekkel tiszteli meg közönségét, akiknek biztosan lesz helyük az emlékezés csillagán.

Kövesdi Levente
Tipp újság

VIDOR Fesztivál 2017

nagyszinpad szoro
kamara szoro

Hírlevél feliratkozás





Joomla Extensions powered by Joobi