Horia Lovinescu

ÉLET ÉS HALÁL JÁTÉKA A HAMUSIVATAGBAN

(Színmű két felvonásban)

Fordította: Molnár Tibor

Rendező: GELLÉRT PÉTER f.h.

Bemutató: 1984. május 19.



Szereposztás



Díszlet: CSÍK GYÖRGY


A darab

A román drámaíró művészetét évek óta a filozófikus-meditatív érdeklődés jellemzi. A korábbi drámáiban felvetett filozófiai kérdések mintha ebben a drámai műben jutnának el egy végleges megfogalmazásig. Lovinescu ezúttal az emberiség egyik legősibb mítoszát értelmezi a saját felfogása szerint. Káin és Ábel legendája ebben a darabban újszerű, modern feldolgozást nyer: az emberi lét lehetőségeiről, az életről és a halálról mondja el nagyon is mai üzenetét.



Galéria




Kritikák


Felzaklató, elgondolkodtató Lovinescu drámája. A nyíregyházi színpadi adaptációban a hamuszürke körfüggöny, a roncsokra emlékeztető vastraverzek hiteles hátteret teremtenek a játéknak. Noha a kis színpadon törvényszerűen kamarajellegűvé válik a produkció. Az előadás különös értéke, egy tehetséges főiskolai hallgató, Varjú Olga játéka. Debütálása ígéretes színpadi pályát sejtet. A szerelmes lányt, az asszonnyá érő nőt mély érzelmi tartalékokat megmozgatva formálja meg. Schlanger András – ő is főiskolai hallgató – Ábelje már kevéssé meggyőző, alakításában a szelídség már-már idétlenséggé válik, rontva ezzel a figura hitelét. Simor Ottó, az apa szerepében emlékezetes pillanatokkal ajándékozza meg a nézőt, ha nem is érezzük teljesen kidolgozottnak alakítását. A vendégként szereplő Csíkos Sándor cinikus, erőszakos Káinja pontos színészi munka. Figyelemre méltó színházi produkciót láttunk Nyíregyházán. A színészi erőkben egyre gazdagodó társulat jó előadást hozott létre, némi rendezői (Gellért Péter fh.) elnagyoltság és kidolgozatlanság ellenére is.

Filep Tibor
Hajdú–Bihari Napló


VIDOR Fesztivál 2017

nagyszinpad szoro
kamara szoro

Hírlevél feliratkozás





Joomla Extensions powered by Joobi