Horia Lovinescu

ÉLET ÉS HALÁL JÁTÉKA A HAMUSIVATAGBAN

(Színmű két felvonásban)

Fordította: Molnár Tibor

Rendező: GELLÉRT PÉTER f.h.

Bemutató: 1984. május 19.



Szereposztás



Díszlet: CSÍK GYÖRGY


A darab

A román drámaíró művészetét évek óta a filozófikus-meditatív érdeklődés jellemzi. A korábbi drámáiban felvetett filozófiai kérdések mintha ebben a drámai műben jutnának el egy végleges megfogalmazásig. Lovinescu ezúttal az emberiség egyik legősibb mítoszát értelmezi a saját felfogása szerint. Káin és Ábel legendája ebben a darabban újszerű, modern feldolgozást nyer: az emberi lét lehetőségeiről, az életről és a halálról mondja el nagyon is mai üzenetét.



Galéria




Kritikák


Felzaklató, elgondolkodtató Lovinescu drámája. A nyíregyházi színpadi adaptációban a hamuszürke körfüggöny, a roncsokra emlékeztető vastraverzek hiteles hátteret teremtenek a játéknak. Noha a kis színpadon törvényszerűen kamarajellegűvé válik a produkció. Az előadás különös értéke, egy tehetséges főiskolai hallgató, Varjú Olga játéka. Debütálása ígéretes színpadi pályát sejtet. A szerelmes lányt, az asszonnyá érő nőt mély érzelmi tartalékokat megmozgatva formálja meg. Schlanger András – ő is főiskolai hallgató – Ábelje már kevéssé meggyőző, alakításában a szelídség már-már idétlenséggé válik, rontva ezzel a figura hitelét. Simor Ottó, az apa szerepében emlékezetes pillanatokkal ajándékozza meg a nézőt, ha nem is érezzük teljesen kidolgozottnak alakítását. A vendégként szereplő Csíkos Sándor cinikus, erőszakos Káinja pontos színészi munka. Figyelemre méltó színházi produkciót láttunk Nyíregyházán. A színészi erőkben egyre gazdagodó társulat jó előadást hozott létre, némi rendezői (Gellért Péter fh.) elnagyoltság és kidolgozatlanság ellenére is.

Filep Tibor
Hajdú–Bihari Napló


Hello Dolly B1RM 2

Hírlevél feliratkozás





Joomla Extensions powered by Joobi