HÍREK$type=ticker$cat=0$cols=3$hide=page-home

Lehet a diktatúrában is reménykedni, csak nagyobbat esel a végén

A DIKTATÚRA, AZ MÁR CSAK OLYAN, HOGY SOHA SE TUDHATOD.
 

Nem lehetsz benne biztos, ha egész életedben jó káder vagy is, és megteszel minden mocsokságot, amit elvárnak tőled, nem pöccintenek-e téged is ugyanúgy arrébb akár harminc-negyven év múlva, ahogyan te söpörtél el másokat. Nem tudhatod, hogy amit ígérnek, azt tényleg megkapod-e, és ami még rosszabb: nem tudhatod, hogy ha megkapod, annak mi volt vagy mi lesz az ára. Nem tudhatod, miért neveznek tehetségesnek, és ha megbüntetnek, nem tudhatod, valós indok vagy valami más miatt teszik-e. Sosem lehetsz benne biztos, hogyan fog alakulni a saját életed, mert az nem rajtad múlik. Ahol zsarnokság van, ott zsarnokság van, nemcsak a kimondott szavakban, de a hiányukban is.
Erről szól a mára már világhírű, erdélyi születésű magyar író, Dragomán György második drámája, a Kalucsni, egy tetszőleges erdélyi városból, egy tetszőleges évből az előző rendszerben. Nem mintha a helyszín fontos lenne: csak a szekus szót kéne ávósra cserélni, és minden ugyanúgy működne továbbra is. Ennek ellenére magyarországi nagyszínházban most először mutatták be a drámát: a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház előadása előtt csak a pesti Színművészeti Egyetemen és Kolozsváron játszották. Pedig ez a tragédia nagyon pontosan megmutatja, mi teszi olyan kilátástalanná és reményvesztetté az életet a diktatúrában, de nem csak a megszokott nézőpontból, nem csak a megszokott panelekkel. És pont olyan meglepő végkifejlettel, amitől a néző is átéli ugyanazt a soha se tudhatod-érzést, amiről a darab szól.
Már az első jelenet profi írói precizitással vezeti fel egyszerre az összes konfliktust. Egy lakásban előbb a fusizó költöztetők jelennek meg, akik segítenek úgy pakolni, hogy simán menjen a disszidálás, ami kissé meglepi a család kamasz lányát, akinek erről senki nem szólt. Aztán megjelenik a férj szeretője, hogy visszahozza a nagyitól az abortuszra ellopott pénzt, mondván, inkább megtartja a gyereket, amin a sokat látott feleség a várhatónál jóval kevésbé lepődik meg. Majd megjelennek a szekusok is, a sokadik házkutatásra a héten, és hiába van a lakásban a nagykutya elvtárs lánya is – a szerető –, attól még megkezdik a beütemezett bútorborogatást, amin a lány lepődik meg a legjobban, a többiek már megszokták. Szóval háromszintű a konfliktus, de ekkor még lehet abban reménykedni, hogy ezek közül bármelyik is a megnyugtató irányba megy majd. De hát a diktatúra, az már csak olyan, hogy reménykedni persze szabad, csak akkor könnyű nagyobbat esni.
Dragomán drámája azért működik olyan jól, és azért lesz egyre erősebb és erősebb a vége felé haladva, mert végig úgy épül benne a várakozásokból összeálló feszültség, mint Déva vára, hogy aztán a nap végén törvényszerűen minden összeomoljon. És a tétek is egyre nagyobbak és nagyobbak, mert mint az igazi sorstragédiákban, a szereplők megállíthatatlanul menetelnek a saját hibáik és rossz döntéseik repedéseiből idő közben megnyílt szakadékok felé. Mert ahogy a rettegett – és kicsit szájba rágósan beszélő nevű – Veress elvtárs fogalmaz, a rendszer működése nem olyan, mint egy mosógépé, hogy csak úgy be meg ki lehessen kapcsolgatni: a legkisebb hibás döntésnek is beláthatatlan következményei lehetnek. És nem csak arra, aki meghozta a döntést.


Mindezek mellett is van még egy rétege a Kalucsninak, amely arról beszél,
HA DIKTATÚRÁBAN ÉLSZ, AKKOR ELŐBB-UTÓBB JÓ ESÉLLYEL TE MAGAD IS A SAJÁT ELLENSÉGEDDÉ VÁLSZ.

Mert élsz a lehetőséggel, és olyat kérsz, amire soha nem leszel büszke. Mert mindent meg akarsz tenni az ellen, ami rád vár, és ez a minden szó szerint értendő, de van, hogy ez több, mint amit el lehet ép ésszel vagy lélekkel viselni. Mert ahol nincs szabadság, ott másnak is könnyebb elvenni a szabadságát még akkor is, ha formálisan nincs hatalmad fölötte. A diktatúrát Illyés Gyulánál szebben még senki nem fogalmazta meg: „a nyüzsgő égi sátor: egyetlen munkatábor”. És ez alatt az égi sátor alatt munkálkodnak kis csákányaikkal saját maguk és a többiek romba döntésén Dragomán szereplői.
A Kalucsni magyarországi, nagyszínházi ősbemutatóját Dragomán kor- és sorstársa, Szikszai Rémusz rendezte meg Nyíregyházán: mindketten az előző rendszer második felében, Erdélyben születtek, és ma már egyikük sem él ott. Tudják, hogyan törik a házkutatás közben felborított asztalon a váza, tudják, milyen hangsúlya van a magunk előtt is szégyellt kérésnek a befolyásos elvtárs felé.
Szikszai – talán épp ezért – részletgazdag előadást rendezett: Horesnyi Balázs monumentális díszletei a forgószínpadon valaha-nagypolgári lakásokat mutatnak, amelyekről hosszú hanyatlás közben kopott le a régi díszük: alig maradt valami a régi értékekből, és ez persze nemcsak a falakra igaz. Kiss Julcsi ruhái maguk is különválasztják az osztályokat: aki megengedheti magának, mert megengedi neki a rendszer, tündököl, aki nem, az pasztellszínekben olvad be a falba.
Szikszai többször ellensúlyozza a roppant tereket azzal, hogy egyes jelenetekben csak egy szűkebb sávot használ a színpad elején – máskor maga a diktatúra szűk keretek közé szorítottsága teszi fojtogatóvá az atmoszférát. És ebben a térben a feleséget játszó Szabó Márta épp úgy vergődik, mint egy túl nagy madár a túl kis kalitkában, az ütődésektől egyre dühösebben, hogy aztán még megrázóbb legyen, amikor végül fejjel repül neki az épp előtte becsapódó ajtónak. Pregitzer Fruzsina szép ívet ír le: a régi korokban ragadt, a mostani rendszerben szerzett, a jelenkoriakhoz kísértetiesen hasonló emlékei elől nosztalgiába menekülő nagymama a bajban szinte felébred a szándékos tetszhalálból, hogy aztán a maga által is előidézett események hatására még mélyebbre zuhanjon, egy nagyon hatásos, tehetetlen és őrült kétségbeesés-jelenet után egy máshogyan hatásos csenddel.


Kaszás Gergő Veress elvtársa különös figura: úgy hallgatja a lehallgatásokkor magnóra vett anyagot, mint más a nyugtató komolyzenét, és olyannak is tetteti magát, mint egy kiművelt ínyenc. Kaszás nem erőszakossággal, hanem ezzel a felfuvalkodott és nyálkásan öntelt akarnoksággal teszi félelmetessé a kádert, meg azzal, hogy keskeny érzelmi pályára kényszeríti saját magát, amelyről akkor se tér le, ha a saját hatalmát akarja kifejezni, és akkor se, ha rajta csattan az ostor. Varga Fekete Kinga mindvégig azért küzd kamaszos kétségbeeséssel, hogy felnőttként kezeljék, hogy aztán egy csapásra rájöjjön, az annál is rosszabb, mintha gyereknek tartanák: szép, ahogy a színésznő megpróbálja visszapréselni magát a gyerekkor apróra összement ajtaján. Horváth Julianna a szerető szerepében saját naiv butaságát szenvedi meg: többet gondol magáról, mint amennyit megért a dolgokból, és amikor ebbe beleverik az orrát, csak duzzogni tud, de a színésznő elég keserűséget visz ebbe ahhoz, hogy átérezzük az ő drámáját is. Illyés Ákos, a férj játéka viszont mintha nem lenne összhangban Dragomán soraival: az erőszakos, macsó, robbanékony férfira utaló szövegeket Illyés túlzottan kisemberi, nyüzüge pozícióból mondja el.
Szikszai Rémusz rendezőként a feszültségteremtés és a végig hol felpörgetett, hol épp ellenkezőleg, az iszonyat erejével hátborzongatóvá lassított ritmus felügyeletén túl is hozzá-hozzátesz a drámához. Hol olyan látványosan, mint amikor egy hosszú gegben megkettőzi a belügy üres és sötét folyosóin üldögélő csinovnyik figuráját, a kafkai hivatalnokság paródiájával lazítva kicsit a feszültségen, hol egy-egy olyan aprósággal, mint hogy a házkutatást vezető szekusból egy pillanatra kibújik az ember, és nem töri szét az utolsó vázát is. Máskor talán túlzottan is egyértelmű válaszokat ad a darabban ott rejlő kérdésekre: az előadásban például egyértelmű, hogy a nagymama nem átgondolt számításból teszi, amit tesz, pedig a drámából még kiolvasható ez a lehetőség is.
Szikszai végül azonban egy kicsit agyoncsapja a katarzist, pedig szándéka szerint alighanem erősítené akarná: egy néma jelenetben a forgó körszínpadon megmutatja a dráma vége utáni pillanatokat, egy öngyilkossággal tesz pontot az egyik tragédia végére, prostiutálódással pedig a másikéra. Pedig Dragomán szövegében pont az a jó, hogy nincsen pont a végén, nem zárul le egy mondat sem, hiába bízik ebben mindenki az első pillanattól kezdve. De nem.

MERT A DIKTATÚRA MÁR CSAK OLYAN, HOGY SOHA SEM TUDHATOD, VALAKI, VALAHOL KITETTE-E MÁR A PONTOT A TÖRTÉNETED VÉGÉRE.

Forrás: index.hu

$show=search





















ELŐADÁSAINK$type=slider$meta=0$label=0$rm=0$sn=0$count=999$show=home

$show=label





















Nyíregyháza$show=home

További híreink$type=three$cate=0$author=0$comment=0$count=99$rm=0$snippet=0$meta=0$show=home

Név

1981-től korábbi bemutatók listája,1,1981/1982-es évad,8,1982/1983-as évad,8,1983/1984-es évad,9,1984/1985-ös évad,12,1985/1986-os évad,12,1986/1987-es évad,14,1987/1988-as évad,10,1988/1989-es évad,10,1989/1990-es évad,11,1990/1991-es évad,10,1991/1992-es évad,12,1992/1993-as évad,8,1993/1994-es évad,11,1994/1995-ös évad,11,1995/1996-os évad,11,1996/1997-es évad,11,1997/1998-as évad,9,1998/1999-es évad,7,1999/2000-es évad,8,2000/2001-es évad,9,2001/2002-es évad,8,2002/2003-as évad,11,2003/2004-es évad,10,2004/2005-ös évad,10,2005/2006-os évad,9,2006/2007-es évad,12,2007/2008-as évad,11,2008/2009-es évad,11,2009/2010-es évad,13,2010/2011-es évad,15,2011/2012-es évad,13,2012/2013-as évad,1,2013/2014-es évad,14,2014/2015-ös évad,15,2015/2016-os évad,12,2016/2017-es évad,12,2017/2018-as évad,13,2018/2019-es évad,14,2019/2020-as évad,13,9-től 5-ig,2,a balek,18,a dzsungel könyve,4,a három kismalac,1,a hülyéje,1,a kék bolygó,6,a kék pék,2,a keresztapa,1,a kis hableány,11,a kisfiú meg az oroszlánok,1,a manó,8,a név carmen,11,A név: Carmen,2,a púpos,1,a repülő egér,3,a rózsák háborúja,13,aase-díj,1,ady endre,1,ájlávju,1,albert éva,1,állati színjáték,1,antal bálint,1,antal olga,12,apjok rodica,1,arany-metszés,7,aranyceruza,1,aranykalapács-díj,1,asszony asszonynak farkasa,17,Áts Zoltán,1,avass attila,29,az egérlyukból,5,bagó bertalan,1,bajomi nagy györgy,2,bajor lili,2,bajusz emőke,4,bajzáth péter,3,baksa imre,1,bal józsef,7,balfácánt vacsorára!,9,balikó tamás,1,balla annamária,1,Balla Eszter,1,balogh béla,5,balogh gábor,14,bánhidi krisztián,1,bánki zsolt,1,bárány frigyes,44,barta éva,3,bartus gyula,1,bata hajnalka,1,bede-fazekas szabolcs,5,bemutató,1,Bencs irodalom,2,Bencs László Emléklap,1,bencs villa,38,bende kinga,3,benedek miklós,2,berki antal,4,bérlet,2,bérletek,1,bérletszünetek,1,betegség miatt elmarad,2,bíró kriszta,1,blaskó balázs,2,bob herceg,13,bora gábor,1,bóta gyula,1,botos bálint,2,bozóky istván,4,Brighelle-díj,1,buda mónika,2,budai norbert,4,budai zsófia,8,carmen,1,carpedignem,1,castel felice,1,casting,2,chicago,21,chován gábor,2,czeizel gábor,1,cziffra krisztina,2,czikéli lászló,1,czvikker lilla,4,csabai judit,1,cseke szabolcs,1,cselényi nóra,1,csenterics ágnes,1,cserna antal,2,csík györgy,1,csiki zsolt,1,csikos sándor,13,csizmadia tibor,1,csoma judit,6,csontos noémi,4,csorba ilona,15,csutkai csaba,1,daróczy sándor,1,darvasi lászló,1,Debreczeny Csaba,1,delila,4,dengyel iván,1,dévai péter,1,dézsi darinka,16,díj,2,díjak,1,diótörő herceg,3,díszletterv,1,dobó kata,1,dóczy péter,1,domonkos péter,1,don carlos,18,dragomán györgy,2,dubrovka tamara,1,dudics gábor,1,dumaszínház,1,dunai károly,1,egger géza,3,égi társulat,1,egressy zoltán,1,egyed attila,7,elmeredt,1,előadásaink,19,előadások,1,emilia galotti,1,enigma,1,enyedi éva,1,erdős borcsa,1,ernei júlia,1,éry-kovács zsanna,8,etikett,1,évadterv,3,évadzáró,1,ezeregyéjszaka,1,eztrád,2,fábián gábor,5,fábián józsef,2,faragó zsuzsa,1,farkas lászló,1,farsangi flamenco fiesta,1,fazekas istván,13,fehér andrás,1,fehér balázs benő,7,fekete ágnes,1,fekete györgyi,1,fekete istván,3,fekete réka thália,2,felhőfi kiss lászló,1,fellinger domonkos,26,ferencz krisztina,1,fesztival,1,film,1,fodor katalin,1,fon gabi,1,forgách andrás,2,forgács péter,6,főfőnök,1,földi lászló,9,fridrik noémi,27,fritz györgy,1,függöny fel,1,fülöp angéla,6,für anikó,1,gaál erzsébet,9,gábos katalin,7,gados béla,25,galambos péter,1,gáspár tibor,19,gazsó györgy,13,geday mária,2,gellért péter,6,gerbár tibor,4,gerle andrea,19,gogol,1,gosztola adél,21,gönczy ágnes,1,göttinger pál,23,grosschmid erik,1,gulácsi tamás,32,gulyás anna,4,gyarmathy ágnes,1,gyenge katalin,4,gyerekeknek,4,gyilkosság meghirdetve,14,gyuricza istván,1,gyuris tibor,39,háda jános,1,halasi dániel,10,halpern és johnson,1,hamupipőke,8,hanganyag-archívum,1,hargitai iván,6,harlekin bábszínház,1,harsányi sulyom lászló,4,hartmann teréz,5,hável lászló,1,hegymegi máté,1,heisenberg,3,hello dolly,2,hetey lászló,30,hírek,96,hírlevél,1,holik zsolt,1,holl istván,4,holló arnold,3,holokauszt,1,honti györgy,3,horgas péter,1,horváth csaba,1,horváth illés,7,horváth istván,8,horváth julianna,3,horváth lászló attila,82,horváth margit,32,horváth réka,22,horváth sebestyén sándor,23,horváth viktor,9,Horváth Zsuzsa,1,húsvét,1,illatszertár,22,ilyés róbert,3,illyés ákos,41,információ,14,interjú,83,istván istván,8,ivo krobot,3,jancsó miklós,1,játék,2,Jean Cocteau,1,jegyek,3,jenei judit,47,jordán tamás,1,jósa andrás múzeum,2,jótékonyság,2,józsa bettina,2,józsa imre,1,jövőre veled ugyanitt,2,juhász györgy,18,juhász istván,1,kalucsni,15,kamara,5,kameniczky lászló,14,karádi zsolt,2,kardos tünde,4,kasvinszki attila,3,kaszás gergő,2,katona gábor,3,katona lászló,1,katona zoltán,2,kazár pál,6,kelet színésze,2,képek,17,képzelt riport egy amerikai popfesztiválról,2,kerekes éva,1,kerekes lászló,9,keresztes attila,9,keresztes sándor,4,keresztes tamás,2,kertész zsolt,3,keszég lászló,4,kiállítás,1,kiemelt,2,kirják róbert,16,kis-kovács gergely,1,kiss diána magdolna,1,koblicska kálmán,14,kocsis antal,12,kocsis gyöngyvér,1,kókai mária,1,kokics péter,4,kollonay zoltán,2,Kolonits Klára,1,koltai m gábor,8,kompár valéria,1,kónya merlin renáta,10,korcsmáros gábor,2,korognai károly,1,koroknai sándor,2,korompai vali,2,korompay vali,1,kosik anita,31,kovács kata,1,kovács patrícia,2,kováts istván,3,kováts vera;,3,kövek,2,kövér judit,12,kövesdi lászló,1,közérdekű,1,krámer györgy,4,kritika,8,krizsán zoltán,1,Krúdy,1,Krúdy Gyula-díj,1,Krúdy Kamara,8,kulisszajárás,1,kuthy patrícia,54,kútvölgyi erzsébet,1,kutyaharapás,2,ladányi andrea,6,lakatos máté,9,lass bea,1,lászló lili,8,lászló rita emőke,1,leenane szépe,7,lencsés istván,1,lendvai zoltán,7,léner andrás,2,léner péter,7,lengyel istván,5,letölthető havi műsorok,1,limerick,2,losonczi katalin,11,macbeth,13,magyar éva,1,magyar kultúra napja,1,magyar színházak fesztiválja,1,magyar teátrumi társaság,1,majoros zoltán,1,majzik edit,2,mándi erika,1,marcsinák anikó,2,martinkovics máté,11,maszmók afrikában,7,máthé eta,16,matkócsik andrás,1,matolcsi marianna,3,mátonffy mária,1,mátrai lukács sándor,2,mátrai tamás,10,matuz jános,1,mátyus stefánia,1,megyeri zoltán,9,mensáros lászló,3,mese,1,meseautó,26,mesél a bécsi erdő,1,mester edit,4,mészáros árpád zsolt,17,Mészáros Máté,1,mészáros péter,1,mezei zoltán,3,mi és ők,2,miklósi erika,1,mikuláshajó,1,mirr-murr kalandjai,2,mohácsi jános,7,molnár csaba,1,molnár erika,10,molnár lászló,1,molnár mariann,14,móricz zsigmond,1,móricz-gyűrű,1,MOST FESZT,2,mucsi zoltán,5,munkácsi anita,19,munkatársak,2,műsorváltozás,1,Művész Stúdió,6,művészasztal,6,művészstúdió,2,nádas péter,1,nagy andrás lászló,3,nagy karina,3,nagy péter,1,nagy róbert,1,nagyidai gergő,46,nagypál gábor,1,nagyszínpad,4,nemzeti színház,1,nézőművészeti kft,2,nívódíjak,13,novák eszter,2,novák jános,1,nyitott ablak,1,nyitrai lászló,3,nyolc nő,1,nyomtató enikő,10,olajos gábor,4,olt tamás,22,olvasópróba,13,operett,1,Orlai,1,orlai produkció,12,orosz anna,3,orosz helga,7,orpheum madams,1,oscar,13,osztovits levente,1,Örökös tag,1,örökös tagok,21,pálffy kinga,1,palicz eszter alma,2,pankotay éva,1,pankotay istván,3,pankotay péter,2,paráda zsolt,1,Párterápia,3,pásztor pál,12,pásztor zoltán,1,perjési hilda,4,petényi ilona,3,petneházy attila,45,Pierrot-díj,1,piroska és a farkas,1,pitz katalin,1,polgár péter,1,portik györffy andrás,4,poszt,8,pótlás,1,prah,1,pregitzer fruzsina,69,premier,3,próba,1,prométheuszról,1,púpos lovacska,1,puskás tivadar,50,radvánszki tibor,1,Rahmanyinov,2,rajkó balázs,1,rák zoltán,39,rékasi károly,6,rendezők,12,réti szilvia,4,rettenetes szülők,9,réz judit,3,róbert gábor,5,rólunk,6,rosta sándor,1,rózsakert szabadtéri színpad,8,rudas istván,2,rusznák adrienn,1,saárossy kinga,2,safranek károly,13,sajtótájékoztató,6,salamon suba lászló,6,sándor júlia,24,sárkányölő krisztián,1,sárközi istván,3,sás péter,2,scherer péter,2,schlanger andrás,12,schmidt sára,7,schulteisz gábor,1,sediánszky nóra,30,sherlock holmes,6,sikerek díjak,1,silló sándor,2,simon kornél,4,simon mari,5,simon ottó,1,simor otto,1,simor ottó,15,sipos balázs,1,sirály,1,sirkó eszter,6,sógornők,1,solti csanád,1,somló gábor,1,somogyi nikoletta,1,spaits rita,1,spartacus,1,srankó éva,1,stettner ottó,10,szabadtéri mozi,1,szabadtéri nyár 2019,12,szabadtéri színpad,3,szabó k istván,2,szabó kimmel tamás,1,szabó márta,35,szabó máté,6,szabó tamás,1,szabó tünde,30,szabó zoltán,4,szakács tibor,1,szakály viktória,1,szalai kriszta,1,szalma noémi,9,szalma tamás,3,szántó sándor,1,szatmári ildikó,1,szegedi dezső,1,szegezdi róbert,6,székhelyi józsef,2,széles zita,38,szeli ildikó,2,szente vajk,12,szervét tibor,1,szigeti andrás,24,szikszai rémusz,10,szilágyi tibor,1,színészek,46,színészház,1,színház,1,színházak éjszakája,4,Színházi bestiák,4,színházi versenyprogram,1,színházunk története,1,színpadi munkatársak,1,szokolai brigitta,2,szőcs artur,5,szűcz edit,1,szvrcsek anita,4,Tamás Attila,5,tamás kinga,1,támogatói információ,1,tanár úr kérem,1,táncfarsang,27,tanulmány a nőkről,1,társulat,25,tasnádi csaba,29,taurin trauma,2,telefondoktor,2,telihay péter,3,tenczler tímea,1,tengeren,1,térey jános,1,Thália Színház,2,tóth károly,51,tóth miklós,8,tóth sándor,2,tóth szilvia lilla,3,tóth zolka,33,tóth zoltán lászló,1,török imre,1,trokán anna,1,trokán péter,1,tucker andrás,1,túri lajos,4,tündér lala,1,tűzkő sándor,1,új honlap,1,ullmann mónika,3,úri muri,1,urmai gábor,12,ügyviteli munkatársak,1,vajda jános,6,vámosi gergely,1,vámosi judit,7,vámosi máté,3,vándor éva,1,varga balázs,8,varga fekete kinga,1,varga norbert,8,varga péter,1,várj míg sötét lesz,1,varjú olga,25,varosmajor,1,varsa mátyás,1,vas-zoltán iván,1,vaszkó bence,12,véber tímea,3,végh zsolt,5,venczli zóra,1,vendégművészek,20,vennes emmy,8,venyige sándor,2,verebes istván,7,vereckei rita,1,vezetőség,1,vicei zsolt,11,vida gábor,2,vidám bérlet,3,Vidéki Színházak Fesztiválja,2,videó,27,videóajánló,4,vidor,12,VIDOR 2019,2,VIDOR Fesztivál,13,VIDOR zsűritag,4,világszép nádszálkisasszony,2,virtuális séta,1,vitai andrás,2,vizkeleti zsolt,1,vlahovics edit,2,vőlegény,2,vuk,1,wéber kata,2,zeke edit,1,zenés VIDOR nyár 2019,12,zubor ágnes,19,zsigmond emőke,6,Zsoldos Bálint,1,zsótér sándor,2,
ltr
item
Móricz Zsigmond Színház: Lehet a diktatúrában is reménykedni, csak nagyobbat esel a végén
Lehet a diktatúrában is reménykedni, csak nagyobbat esel a végén
https://3.bp.blogspot.com/-SWmvk0nGL9M/XNkaLkrUhCI/AAAAAAAAXN4/24dtj24njV4uxczOyTQi5M4hfXYF5FRrgCLcBGAs/s400/27697901_920b21e8cedce60a14fdc74f74e2df48_q.jpg
https://3.bp.blogspot.com/-SWmvk0nGL9M/XNkaLkrUhCI/AAAAAAAAXN4/24dtj24njV4uxczOyTQi5M4hfXYF5FRrgCLcBGAs/s72-c/27697901_920b21e8cedce60a14fdc74f74e2df48_q.jpg
Móricz Zsigmond Színház
http://www.moriczszinhaz.hu/2019/05/lehet-diktaturaban-is-remenykedni-csak.html
http://www.moriczszinhaz.hu/
http://www.moriczszinhaz.hu/
http://www.moriczszinhaz.hu/2019/05/lehet-diktaturaban-is-remenykedni-csak.html
true
6325755384628304489
UTF-8
Összes cikk betöltve. Nem találtunk ilyen cikket. TOVÁBB Tovább... Válasz Válasz visszavonása Törlés By Címlap OLDALAK CIKKEK Összes HASONLÓ CIKKEK Címke Archívum KERESÉS Összes cikk Nem találtunk ilyen cikket. Címlapra vasárnap hétfő kedd szerda csütörtök péntek szombat vas h k sze cs p szo január február márciu április május június július augusztus szeptember október november december jan feb márc ápr május jún júl aug szept okt nov dec épp az imént 1 perce $$1$$ minutes ago egy órája $$1$$ hours ago tegnap $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago öt hétnél régebben követők követés EZ PRÉMIUM TARTALOM Megosztás mindet másol mindet kijelöl mindet kimásoltuk Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy