HÍREK$type=ticker$cat=0$cols=3$hide=page-home

OTHELLO GYULAHÁZÁN



Gádor Béla – Tasnádi István
OTHELLO GYULAHÁZÁN

(Vígjáték nem kevés csárdással)

Rendező: HARGITAI IVÁN

Bemutató: 2010. február 13.


Szereposztás


BARNAKI LÁSZLÓ, DRÁMAI HŐS: GÁSPÁR TIBOR
PÁLMAI VIOLA, DRÁMAI SZENDE: KUTHY PATRÍCIA
VERMES, SZÍNHÁZIGAZGATÓ: HORVÁTH LÁSZLÓ ATTILA
DEBRŐDY, FŐRENDEZŐ: FELLINGER DOMONKOS
TORNYOS FRANCI, TÁNCOS KOMIKUS: PUSKÁS TIVADAR
SZUSITS MÁRTA, INTRIKA: HORVÁTH MARGIT
KATONA DOKTOR, IDEGGYÓGYÁSZ, A FÉRJE: PETNEHÁZY ATTILA
PÖTYIKE, SÚGÓ: PREGITZER FRUZSINA
MÓKUCI, BENNFENTES: TÓTH ZOLTÁN LÁSZLÓ
SASS OLGA, SZUBRETT: FRIDRIK NOÉMI
TOKODI CSONGOR, IFJÚ TITÁN: SOLTI CSANÁD
RÓTH DIÁNA, IFJÚ AMAZON: BUDAI ZSÓFIA
MARGÓ, A GAZDASÁGI OSZTÁLY VEZETŐJE: GERLE ANDREA
SZARKA BÉLA, A MINISZTÉRIUMBÓL: RÁK ZOLTÁN
BABLYÁK, TŰZOLTÓ: TÓTH KÁROLY
ÖSZTÖNDÍJAS CSEHSZLOVÁK ÍRÓBARÁTUNK: VASZKÓ BENCE
BOGLÁRKA, MŰVÉSZETI TITKÁR: MARCSINÁK ANIKÓ
ERZSIKE, BÜFÉS LÁNY: MAJOROS ANGÉLA
ÜGYELŐ: LENGYEL JÁNOS

Továbbá
Bajusz Emőke, Csontos Noémi, Somogyi Nikoletta, Vámosi Judit, Holló Arnold, Juhász Ádám, Kertész Zsolt, Kovács Péter, Vámosi Gergely, Vámosi Máté

Zenészek:
Roskó Béla, Daróczy Sándor, Bárkányi Ferenc, Barna Zoltán


Látvány: CSÍK GYÖRGY
Zenei vezető: KAZÁR PÁL
Dramaturg: SEDIÁNSZKY NÓRA
Koreográfus: LADÁNYI ANDREA
Rendezőasszisztens: RAJKÓ BALÁZS 


A darab

Shakespeare vagy operett? Othello, vagy Vereckei Szilvia? Egy színház műsorpolitikájának égető kérdései. És bár legtöbbször a „magas” művészet és az önfeledt szórakoztatás kényelmesen megfér egymás mellett, ez az örökérvényű dilemma az Othello Gyulaházán ismerős-ismeretlen manézs-ripacsériájában mégis kiveri a biztosítékot. Egy összeszokott, vidéki társulat, ahol mindenkinek megvan a maga jól bevált, meghatározott szerepe, nem reagál kifejezetten pozitívan, ha egy kívülálló egyszer csak jön, és mindent összezavar. Márpedig Debrődy László, az ambiciózus fiatal rendező épp ezt teszi: nagyratörő terveivel alaposan felkavarja a gyulaházi társulat kellemes állóvizét: a primadonnából mellékszereplőt csinál, egymondatos kis senki kezdőből főszereplő drámai hősnőt, operettből Shakespeare-tragédiát. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Othellót maga az újdonsült ifjú tragika férje játssza, a színház „régi motorosa” és közönség kedvenc hőse játssza, vagyis a világot jelentő deszkákon ezúttal egy valódi házaspár csap össze, egy hús-vér házasság kerül veszélybe, fokozva ezzel az amúgy sem rózsás színházi helyzetet… És az „operett vagy tragédia” esztétikai vitája a „fojtja vagy nem fojtja” egy egész kisvárost lázba hozó kérdésévé konkretizálódik… 

Milyen lehet egy színház belülről? Hogy formálódik a szereposztás? Milyenek a próbák? És milyen az, amikor a „színész is csak ember”? Hogy is fest közelről ez a különös mikrovilág, mely hasonlít is, különbözik is minden más munkahelytől? Gádor Béla szellemes, frappáns, igazi „színház a színházban” vígjátéka szórakoztatóan tár elénk egy ismerős, esendő, szerethető közeget, kicsit kukucskálva, kicsit hátulról, tükröt tartva ezzel a „civil világ” bonyolult viszonyainak, emberi létezésének is. A műből 1966-ban Zsurzs Éva rendezett nagysikerű tévéfilmet, Básti Lajos, Szigeti Schwetz András, Törőcsik Mari és Domján Edit főszereplésével.


Kritikák

JÁTSZANI VAGY NEM JÁTSZANI

A gyulaházi Othello ma is aktuális 

Nyolc perces vastapssal ünnepelte a premier közönsége a színészeket: az Othello Gyulaházán megjósolhatóan a következő hónapok zajos sikere lesz. A vígjáték a publikum minden rétegéhez utat talál, hiszen zene, tánc és humor kiváló színészi alakításokkal ötvöződik benne. 

A nyíregyházi születésű író, humorista Gádor Béla (1906-1961) azonos című darabja Tasnádi István felfrissítésében a „színház a színházban” alapötletére épül. (Ezt megkapóan hangsúlyozza Csík György látványterve azzal, hogy a színpad hátterében, a nézőtérrel szemben egy színházterem képét feszíti ki: a valós és a fiktív befogadók közötti térben játszódnak az események. A látottak a gyulaházi és a nyíregyházi előadást egyszerre jelképezik. Ez a tükörjáték megsokszorozza az értelmezési lehetőségeket…)

A mű azt az örök esztétikai vitát melegíti fel, hogy mi kell a közönségnek: művészet vagy szórakozás? Jelesül Shakespeare vagy Csárdáskirálynő? A gyulaházi társulat mindaddig sikeresen játssza ez utóbbit, amíg be nem toppan közéjük egy ifjú (Grotowskin iskolázott) rendező, aki felkavarja az állóvizet. Az Othellot akarja meglehetősen avantgárd felfogásban színpadra állítani. Működése megosztja az elkényelmesedett, ripacskodásra hajlamos kompánia tagjait, ráadásul a velencei mórt alakító vezető színész, Barnaki fiatal feleségével is kalandba keveredik. A férj fellobbanó féltékenysége és Othello végzetes szenvedélye összeadódik, az élet és színház egybefonódik. Gyulaházán az a hír járja, hogy Barnaki a Shakespeare-mű ötödik felvonásában valóban megfojtja majd a Desdemonát játszó feleségét, így hát a korábban bukásgyanús bemutatóra özönlik a közönség. A feszültség (a miniszteriális elvtárs megjelenésével) egyre csak fokozódik. S hogy mi történik az ominózus fojtási jelenetben, az legyen meglepetés!

Tasnádi István éles szemmel vette észre az alapanyagban rejlő lehetőségeket, s igyekezett azokat végsőkig kiaknázni. Mindazok a mondatok, amelyeket a lánglelkű új főrendező, Debrődy (Fellinger Domonkos) elmond kísérletről, műhelymunkáról, színészi emócióról, „totális színházról”, nyelvhasználatról, saját ars poetcáját is jelenthetnék. (A előadás megvalósítását rugalmasan segíti az, hogy a Csárdáskirálynő egyébként is műsoron van. Ez a tény a nézők számára igen pikánssá teszi az Othellot, ugyanis a „gyulaháziak” előadása „véletlenül” így egybeesik a nyíregyházival…) Hargitai Iván rendezése azonban Tasnádi ironikus szemléletével azonosulva egyszerre láttatja az operett és a kísérleti színház paródiáját. (Ezt az öniróniát erősíti egy afféle „áthallásos” kijelentés, mely szerint Gyulaházán a közönség nem viseli el a prózát, illetve az a kifakadás, amely úgy szól: „ebben az istenverte városban megbukik minden, amiben nem énekelnek…” Hargitai színpadára időnként beereszkedik a Móricz Zsigmond Színház hajdani fekete-fehér épületfotója is, sugallva a Gyulaháza-Nyíregyháza azonosítás lehetőségét…)

A nézők önfeledt szórakozását nagyban segíti a Csárdáskirálynő keresztmetszete, a slágerszámba menő dalok hallatán nincs ember, aki ne akarná (újra) látni Bóni gróf históriáját. Az Othello Gyulaházán kitűnő posztmodern játék, amely számos intertextussal, különféle zenei irányok (Vivaldi-Carmina Burana-Kálmán Imre-Lady Karneval-idézeteivel) eklektikájában is vonzó előadást eredményez. Hargitai rendezése tanulságossá tette a színházi műhelymunka és a közönségízlés konfrontációjának mindennapi tapasztalatát. 

A zenei részletek nélkül egyébként viszonylag ösztövér történetet rangos színészi alakítások varázsolják izgalmassá. Gáspár Tibor remek az öntömjénező, fokozatosan féltékennyé váló, s ettől kis híján eszét vesztő vidéki vezető színész, Barnaki szerepében. Ugyancsak kitűnő a „kegyetlen színház” elméletével felvértezett ifjú rendező-zseniként Fellinger Domonkos, miként sokszínű most is intrikus dívaként Horváth Margit, a Desdemona szerepére készülő Kuthy Patrícia, a Hajmási Péter, Hajmási Pál-t recitáló táncos komikus Puskás Tivadar. Varázslatos a művészi ambíciókkal megáldott súgót megjelenítő Pregitzer Fruzsina, miként roppant szellemes a közönségízlést védelmező direktorként Horváth László Attila. Ugyancsak ötletes a folyton Beloidot fölíró Petneházy Attila, az eseményeket túlaggódó Gerle Andrea, a minisztériumi elvtársat karikírozó Rák Zoltán, a lelke mélyén szerelmes tűzoltót láttató Tóth Károly, a Lady Karnevalt egyszercsak orvul előadó Vaszkó Bence, s az ifjú amazon Tenczler Tímea. A túlpörgetett paródia eszközével él ragyogó kettősében Fridrik Noémi és Tóth Zoltán László. (Méltánylandó gesztus az, hogy csaknem minden figurának van egyemlékezetes magánszáma…)

Az Othello Gyulaházán (dramaturg: Sediánszky Nóra) kellemes kikapcsolódást nyújtó bemutató. Miközben bepillantást enged a színfalak mögötti, a kívülálló számára titokzatos világba, fölveti azt az elméleti-esztétikai kérdést is, miképpen lehet a színház laboratórium és kutatóműhely annak érdekében, hogy megőrizhesse a klasszikus kultúrát. Megőrizhesse és közvetíthesse abban a világban, amikor a befogadót mindenekelőtt a botrány, esetleg a felületes szórakozás vonzza. Játszani vagy nem játszani, az itt a kérdés. 

Karádi Zsolt
Nyíregyházi Napló



















$show=search





















ELŐADÁSAINK$type=slider$meta=0$label=0$rm=0$sn=0$count=999$show=home

$show=label





















Nyíregyháza$show=home

További híreink$type=three$cate=0$author=0$comment=0$count=99$rm=0$snippet=0$meta=0$show=home

Név

1981/1982-es évad,8,1982/1983-as évad,8,1983/1984-es évad,9,1984/1985-ös évad,12,1985/1986-os évad,12,1986/1987-es évad,14,1987/1988-as évad,10,1988/1989-es évad,10,1989/1990-es évad,11,1990/1991-es évad,10,1991/1992-es évad,12,1992/1993-as évad,8,1993/1994-es évad,11,1994/1995-ös évad,11,1995/1996-os évad,11,1996/1997-es évad,11,1997/1998-as évad,9,1998/1999-es évad,7,1999/2000-es évad,8,2000/2001-es évad,9,2001/2002-es évad,8,2002/2003-as évad,11,2003/2004-es évad,10,2004/2005-ös évad,10,2005/2006-os évad,9,2006/2007-es évad,12,2007/2008-as évad,11,2008/2009-es évad,11,2009/2010-es évad,13,2010/2011-es évad,15,2011/2012-es évad,13,2012/2013-as évad,1,2013/2014-es évad,14,2014/2015-ös évad,15,2015/2016-os évad,12,2016/2017-es évad,12,2017/2018-as évad,13,2018/2019-es évad,16,a balek,18,a dzsungel könyve,4,a hülyéje,1,a kék bolygó,6,a kék pék,2,a kis hableány,11,a kisfiú meg az oroszlánok,1,a manó,4,a név carmen,11,A név: Carmen,2,a repülő egér,3,a rózsák háborúja,13,aase-díj,1,ady endre,1,ájlávju,1,albert éva,1,antal bálint,1,antal olga,12,apjok rodica,1,arany-metszés,7,aranyceruza,1,aranykalapács-díj,1,asszony asszonynak farkasa,17,Áts Zoltán,1,avass attila,29,az egérlyukból,3,bagó bertalan,1,bajomi nagy györgy,2,bajor lili,2,bajusz emőke,4,bajzáth péter,3,baksa imre,1,bal józsef,7,balfácánt vacsorára!,9,balikó tamás,1,balla annamária,1,Balla Eszter,1,balogh béla,5,balogh gábor,14,bánhidi krisztián,1,bánki zsolt,1,bárány frigyes,44,barta éva,3,bartus gyula,1,bata hajnalka,1,bede-fazekas szabolcs,5,bemutató,1,Bencs irodalom,2,Bencs László Emléklap,1,bencs villa,27,bende kinga,3,benedek miklós,2,berki antal,4,bérletek,1,bérletszünetek,1,betegség miatt elmarad,2,bíró kriszta,1,blaskó balázs,2,bob herceg,7,bora gábor,1,bóta gyula,1,botos bálint,2,bozóky istván,4,Brighelle-díj,1,buda mónika,2,budai norbert,4,budai zsófia,8,carmen,1,carpedignem,1,castel felice,1,casting,2,chicago,21,chován gábor,2,czeizel gábor,1,cziffra krisztina,2,czikéli lászló,1,czvikker lilla,4,csabai judit,1,cseke szabolcs,1,csenterics ágnes,1,cserna antal,2,csík györgy,1,csiki zsolt,1,csikos sándor,13,csizmadia tibor,1,csoma judit,6,csontos noémi,4,csorba ilona,15,daróczy sándor,1,Debreczeny Csaba,1,dengyel iván,1,dévai péter,1,dézsi darinka,16,díj,2,díjak,1,diótörő herceg,2,díszletterv,1,dobó kata,1,dóczy péter,1,domonkos péter,1,don carlos,18,dragomán györgy,2,dubrovka tamara,1,dudics gábor,1,dumaszínház,1,dunai károly,1,egger géza,3,égi társulat,1,egressy zoltán,1,egyed attila,7,elmeredt,1,előadásaink,21,előadások,1,emilia galotti,1,enyedi éva,1,erdős borcsa,1,ernei júlia,1,éry-kovács zsanna,9,évadterv,2,eztrád,2,fábián gábor,5,fábián józsef,2,faragó zsuzsa,1,farkas lászló,1,farsangi flamenco fiesta,1,fazekas istván,13,fehér andrás,1,fehér balázs benő,7,fekete ágnes,1,fekete györgyi,1,fekete istván,3,fekete réka thália,2,felhőfi kiss lászló,1,fellinger domonkos,26,ferencz krisztina,1,fesztival,1,film,1,fodor katalin,1,fon gabi,1,forgách andrás,2,forgács péter,6,főfőnök,1,földi lászló,9,fridrik noémi,27,fritz györgy,1,függöny fel,1,fülöp angéla,6,gaál erzsébet,9,gábos katalin,7,gados béla,25,galambos péter,1,gáspár tibor,18,gazsó györgy,13,geday mária,2,gellért péter,6,gerbár tibor,4,gerle andrea,19,gogol,1,gosztola adél,21,gönczy ágnes,1,göttinger pál,22,grosschmid erik,1,gulácsi tamás,31,gulyás anna,3,gyarmathy ágnes,1,gyenge katalin,4,gyerekeknek,4,gyilkosság meghirdetve,14,gyuricza istván,1,gyuris tibor,37,háda jános,1,halasi dániel,10,halpern és johnson,1,hamupipőke,8,hanganyag-archívum,1,hargitai iván,6,harlekin bábszínház,1,harsányi sulyom lászló,4,hartmann teréz,5,hável lászló,1,hegymegi máté,1,heisenberg,3,hello dolly,2,hetey lászló,30,hírek,36,hírlevél,1,holik zsolt,1,holl istván,4,holló arnold,3,holokauszt,1,honti györgy,3,horgas péter,1,horváth csaba,1,horváth illés,6,horváth istván,8,horváth julianna,3,horváth lászló attila,82,horváth margit,32,horváth réka,22,horváth sebestyén sándor,23,horváth viktor,8,Horváth Zsuzsa,1,illatszertár,22,ilyés róbert,3,illyés ákos,40,információ,8,interjú,83,istván istván,8,ivo krobot,3,jancsó miklós,1,játék,2,Jean Cocteau,1,jegyek,3,jenei judit,47,jordán tamás,1,jótékonyság,2,józsa imre,1,jövőre veled ugyanitt,2,juhász györgy,18,juhász istván,1,kalucsni,12,kamara,5,kameniczky lászló,14,karádi zsolt,2,kardos tünde,4,kasvinszki attila,3,kaszás gergő,2,katona gábor,3,katona lászló,1,katona zoltán,2,kazár pál,6,képek,14,képzelt riport egy amerikai popfesztiválról,2,kerekes éva,1,kerekes lászló,9,keresztes attila,9,keresztes sándor,4,keresztes tamás,1,kertész zsolt,3,keszég lászló,4,kiállítás,1,kiemelt,2,kirják róbert,12,kis-kovács gergely,1,kiss diána magdolna,1,koblicska kálmán,14,kocsis antal,12,kocsis gyöngyvér,1,kókai mária,1,kokics péter,4,kollonay zoltán,2,Kolonits Klára,1,koltai m gábor,8,kompár valéria,1,kónya merlin renáta,10,korcsmáros gábor,2,korognai károly,1,koroknai sándor,2,korompai vali,2,korompay vali,1,kosik anita,31,kovács géza,1,kovács kata,1,kovács patrícia,2,kováts istván,3,kováts vera;,3,kövek,2,kövér judit,12,kövesdi lászló,1,közérdekű,1,krámer györgy,4,kritika,8,krizsán zoltán,1,Krúdy,1,Krúdy Gyula-díj,1,Krúdy Kamara,6,kulisszajárás,1,kuthy patrícia,53,kútvölgyi erzsébet,1,kutyaharapás,2,ladányi andrea,6,lakatos máté,9,lass bea,1,lászló lili,7,lászló rita emőke,1,leenane szépe,7,lencsés istván,1,lendvai zoltán,7,léner andrás,2,léner péter,7,lengyel istván,5,letölthető havi műsorok,1,losonczi katalin,11,macbeth,13,magyar éva,1,magyar kultúra napja,1,majoros zoltán,1,majzik edit,2,mándi erika,1,marcsinák anikó,2,martinkovics máté,9,maszmók afrikában,7,máthé eta,16,matkócsik andrás,1,matolcsi marianna,3,mátonffy mária,1,mátrai lukács sándor,2,mátrai tamás,10,matuz jános,1,mátyus stefánia,1,megyeri zoltán,9,mensáros lászló,3,mese,1,meseautó,22,mester edit,4,mészáros árpád zsolt,16,Mészáros Máté,1,mészáros péter,1,mezei zoltán,3,mikuláshajó,1,mirr-murr kalandjai,2,mohácsi jános,7,molnár csaba,1,molnár erika,10,molnár lászló,1,molnár mariann,14,móricz-gyűrű,1,mucsi zoltán,5,munkácsi anita,19,munkatársak,2,műsorváltozás,1,Művész Stúdió,5,művészasztal,1,művészstúdió,2,nádas péter,1,nagy andrás lászló,3,nagy karina,3,nagy péter,1,nagy róbert,1,nagyidai gergő,46,nagypál gábor,1,nagyszínpad,4,nézőművészeti kft,2,nívódíjak,12,novák eszter,2,novák jános,1,nyitrai lászló,3,nyolc nő,1,nyomtató enikő,8,olajos gábor,4,olt tamás,22,olvasópróba,13,operett,1,Orlai,1,orlai produkció,11,orosz anna,3,orosz helga,7,oscar,12,osztovits levente,1,Örökös tag,1,örökös tagok,21,pálffy kinga,1,palicz eszter alma,2,pankotay éva,1,pankotay istván,3,pankotay péter,2,paráda zsolt,1,Párterápia,3,pásztor pál,12,pásztor zoltán,1,perjési hilda,4,petényi ilona,3,petneházy attila,46,Pierrot-díj,1,pitz katalin,1,polgár péter,1,portik györffy andrás,4,poszt,8,pótlás,1,prah,1,pregitzer fruzsina,69,premier,3,próba,1,prométheuszról,1,puskás tivadar,46,radvánszki tibor,1,Rahmanyinov,2,rajkó balázs,1,rák zoltán,38,rékasi károly,6,rendezők,13,réti szilvia,4,rettenetes szülők,9,réz judit,3,róbert gábor,5,rólunk,6,rosta sándor,1,rudas istván,2,rusznák adrienn,1,saárossy kinga,2,safranek károly,13,sajtótájékoztató,4,salamon suba lászló,6,sándor júlia,24,sárkányölő krisztián,1,sárközi istván,3,sás péter,2,scherer péter,2,schlanger andrás,12,schmidt sára,7,schulteisz gábor,1,sediánszky nóra,30,sherlock holmes,6,sikerek díjak,1,silló sándor,2,simon kornél,4,simon mari,5,simon ottó,1,simor otto,1,simor ottó,15,sipos balázs,1,sirály,1,sirkó eszter,7,solti csanád,1,somló gábor,1,somogyi nikoletta,1,spaits rita,1,spartacus,1,srankó éva,1,stettner ottó,10,szabadtéri színpad,1,szabó k istván,2,szabó kimmel tamás,1,szabó márta,33,szabó máté,6,szabó tamás,1,szabó tünde,30,szabó zoltán,4,szakály viktória,1,szalai kriszta,1,szalma noémi,9,szalma tamás,3,szántó sándor,1,szatmári ildikó,1,szegedi dezső,1,szegezdi róbert,6,székhelyi józsef,2,széles zita,38,szeli ildikó,2,szente vajk,11,szigeti andrás,24,szikszai rémusz,10,színészek,48,színészház,1,színház,1,színházak éjszakája,4,színházi versenyprogram,1,színházunk története,1,színpadi munkatársak,1,szokolai brigitta,2,szőcs artur,5,szűcz edit,1,szvrcsek anita,4,Tamás Attila,4,tamás kinga,1,támogatói információ,1,táncfarsang,27,társulat,30,tasnádi csaba,25,taurin trauma,2,telefondoktor,2,telihay péter,3,tenczler tímea,1,Thália Színház,2,tóth károly,51,tóth miklós,8,tóth sándor,2,tóth szilvia lilla,3,tóth zolka,33,tóth zoltán lászló,1,török imre,1,trokán anna,1,trokán péter,1,tucker andrás,1,túri lajos,4,tündér lala,1,tűzkő sándor,1,új honlap,1,ullmann mónika,3,urmai gábor,12,ügyviteli munkatársak,1,vajda jános,6,vámosi gergely,1,vámosi judit,7,vámosi máté,3,vándor éva,1,varga balázs,8,varga fekete kinga,1,varga norbert,8,varga péter,1,varjú olga,25,varosmajor,1,varsa mátyás,1,vas-zoltán iván,1,vaszkó bence,12,véber tímea,3,végh zsolt,5,venczli zóra,1,vendégművészek,19,vennes emmy,8,venyige sándor,2,verebes istván,6,vereckei rita,1,vezetőség,1,vicei zsolt,11,vida gábor,2,vidám bérlet,3,Vidéki Színházak Fesztiválja,2,videó,27,videóajánló,4,vidor,12,VIDOR Fesztivál,2,világszép nádszálkisasszony,2,virtuális séta,1,vitai andrás,2,vizkeleti zsolt,1,vlahovics edit,2,vőlegény,2,vuk,1,wéber kata,2,zeke edit,1,zubor ágnes,19,zsigmond emőke,6,Zsoldos Bálint,1,zsótér sándor,2,
ltr
item
Móricz Zsigmond Színház: OTHELLO GYULAHÁZÁN
OTHELLO GYULAHÁZÁN
https://4.bp.blogspot.com/-1K5mONfcaNw/XBwBvLikVmI/AAAAAAAATAA/QuqcG9eKWFgusgVeXEokJoEiTJR0r8ILACLcBGAs/s320/kdsc_0128.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-1K5mONfcaNw/XBwBvLikVmI/AAAAAAAATAA/QuqcG9eKWFgusgVeXEokJoEiTJR0r8ILACLcBGAs/s72-c/kdsc_0128.jpg
Móricz Zsigmond Színház
http://www.moriczszinhaz.hu/2010/02/othello-gyulahazan.html
http://www.moriczszinhaz.hu/
http://www.moriczszinhaz.hu/
http://www.moriczszinhaz.hu/2010/02/othello-gyulahazan.html
true
6325755384628304489
UTF-8
Összes cikk betöltve. Nem találtunk ilyen cikket. TOVÁBB Tovább... Válasz Válasz visszavonása Törlés By Címlap OLDALAK CIKKEK Összes HASONLÓ CIKKEK Címke Archívum KERESÉS Összes cikk Nem találtunk ilyen cikket. Címlapra vasárnap hétfő kedd szerda csütörtök péntek szombat vas h k sze cs p szo január február márciu április május június július augusztus szeptember október november december jan feb márc ápr május jún júl aug szept okt nov dec épp az imént 1 perce $$1$$ minutes ago egy órája $$1$$ hours ago tegnap $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago öt hétnél régebben követők követés EZ PRÉMIUM TARTALOM Megosztás mindet másol mindet kijelöl mindet kimásoltuk Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy